About Me

My photo
assalamualaikum warahmatullah.ahlan wasahlan ke aqua space di mne pemilik blog ni bernme hilwa mohd ayub.slmt mengenali diri ini

Saturday, August 12, 2017

hari ni, hari SoDa couple

Sepertinya, Fiona dan Tika juga ada suatu rancangan untuk SoDa couple hari ini.
"Terima kasihlah Emey untuk hari ni tapi lain kali kalau nak merancang ajak kitaorang sekali. Baru best kalau otak kita bertiga bergabung, meletup." Emey terangguk-angguk mendengar bebelan Tika itu. Betul lah kata Shida. Tika kalau dah membebel, confirm sakit telinga.
"Tapi kan Emey, kenapa kau tak bagitahu Sobir? Well, korang kan kawan baik. Tak kan lah kau tak de bagitahu apa-apa kat dia pasal Shida?" Emey terasa bagaikan ada sebiji epal telah tersekat dikerongkongnya apabila mendengar pertanyaan Fiona itu. Fiona ni macam tahu-tahu je.
"Kan Shida dah suruh rahsiakan dari Sobir. Memang mula-mula tu aku rasa gatal je mulut ni nak bagitahu tapi lama-lama rasa tak adil pulak buat Shida kalau aku yang bagitahu dulu." ujar Emey dengan wajahnya yang serius. Walhal dalam hati, Allah je lah yang tahu. Nasib kaulah Emey tersempit dengan dua trouble makers ni.


Di dalam kedia cd itu, dua pasangan ini kekal dalam dunia mereka. Tidak hirau langsung keadaan rakan mereka yang sudah berada di luar kedai. Sebenarnya, Shida lah yang paling beruntung sebab dapat meluangkan masa dengan pujaan hati yang dipuja selama ini. Lagipun, dia belum lagi menjalankan misinya. Misi yang sampai sekarang Shida pendam. Misi untuk beritahu Sobir tentang perasaan hatinya. Tentang segala cerita hati yang tersemat setelah sekian lama.

Sesekali Shida tunduk, tidak memandang wajah Sobir yang tengah khusyuk melayan lagu Sempurna yang dinyanyikan oleh Andra and The Backbone pulak kali ni. Dia takut kalau-kalau Sobir perasan tentang perasaan yang disembunyikan selama ini.
"Lagu ni walaupun dah lama tapi kau tetap minat. Ada kenangan apa-apa ke kau dengan lagu ni?" tanya Sobir. Muka Shida menjadi pucat taktala mendengar pertanyaan Sobir itu. Macam tahu-tahu je. Namun, Shida masih lagi menyimpan rahsianya. Rahsia disebalik kenapa lagu itu menjadi minatnya.
"Entah lah. Maybe sebab melodi dia sedap and kena dengan citarasa aku. Sebab tu lah kot, aku suka." Shida membalas pertanyaan Sobir dengan lancar dan penuh selamba. Walhal dalam hati, Allah je lah yang tahu. Nasib kaulah Shida terpaksa menipu. Lagipun, belum masanya lagi untuk Sobir tahu tentang semua memori hitamnya dulu. Tentang Hairi ketika dahulu pernah menyanyikannya lagu Sempurna itu khas buat dirinya......

#JANGAN LUPA SINGGAH DI LAIN HARI YE.

No comments :