Sabtu, 20 Januari 2018

(63) kafe semanis cinta

Sambungan episod menanti di cerita hati
"Please Zatul..."
Hari di mana segala keindahan bertukar menjadi realiti...
Kotak berwarna coklat cerah itu kini bertukar tangan.
"Terima kasih banyak-banyak tau Zatul" ucap Shida berulang-ulang kali kepada Zatul.
"No hal lah. Small matter je ni" balas Zatul sambil tersenyum manis.
"Hei, Zatul. Cepatlah. Nanti Sobir lalu nampak kita kat sini lagi, masaklah kita." kedengaran partner bertugas Zatul memberi amaran, Zatul terlebih dahulu  meminta diri untuk menjalankan tugasnya sebagai pengawas.
"Partner aku dah panggil tu. Aku pergi dulu eh"
"Ah, terima kasih sekali lagi tau"
Zatul berlalu pergi dan juga mahu menjalankan misi rahsia Shida itu. Di dalam fikiran Shida pula tengah sarat.
Apa reaksi Sobir bila dapat hadiah tu ye? Suka? Tertanya-tanya? Atau hadiah tu terlalu simple bagi bagi dia?

*********************************************************************************
"Hei awak. Apa yang kat tangan awak tu? Hadiah ke?" tanya satu suara garau yang memang lagi tadi menunggu kehadiran Zatul di dalam kelas itu. Untuk pengetahuan, kelas itu juga merupakan kelas Sobir.
"Ish...tak ada apa-apalah. Awak tak turun lagi? Ni kalau Sobir tau, mati awak kena kerja dengan dia. Dah pergi turun sana" ucap gadis itu dengan tangan seperti disorokkan.
"Alah, berani ke Sobir tu nak kerjakan saya. Saya ni bff dialah. Lagipun dia dah tahu kita selalu jumpa dalam kelas ni. Saya pun tak lama jumpa awak ni, saya just nak bagi ni je. Nah, air." pemilik suara itu menghulurkan air kotak ke Zatul. Zatul menyambutnya dengan senyuman paling mekar. Bahagia rasanya bila ada orang yang caring terhadapnya.
"Thank you..."
"My pleasure. Ok lah, saya nak turun ni. Awak hati-hati bertugas tau. Jumpa lepas sekolah eh" balas pemilik suara itu dan melangkah keluar dari kelas itu.
"Hurm...awak. Nak tanya tempat duduk Sobir kat mana?" tanya Zatul dan membuatkan pemilik suara itu terus menghentikan langkahnya.
"Kenapa tiba-tiba awak nak tahu tempat duduk Sobir?" pemilik suara itu mengerutkan dahinya.
"Tak adalah, bukan selalu Sobir duduk sebelah awak ke? Ni rasanya bukan beg Sobir kan?" Zatul menjadi gelisah bila soalan itu muncul.
"Tak adalah. Tu memang beg Sobir pun" jawab suara itu lagi.
"Oh, ok. Dah pergilah. Kang ada pelajar lain nampak kang susah" leter ringkas Zatul lantas menghalau suara itu untuk beredar dari situ. Sebaik sahaja tiada siapa di kelas itu, Zatul menjalankan misnya. Dia meletakkan hadiah itu di bawah meja Sobir dan kemudian cepat-cepat beredar dari kelas itu kerana takut pengawas lain nampak kelakuannya.


Sambungan episod Hari yang di mana daripada kawan menjadi crush
"Apa??? Jadi pengawas yang kau minta tolong dulu tu sebenarnya awek Emey?" soal Tika sampai bergema suaranya di dalam Cafe Royal Green itu.
"Yup...tapi time tu aku sendiri pun tak tahu yang diorang berdua dah couple. Aku kenal Zatul dari Kem Score A  dulu" saat mendengar jawapan dari mulut Shida, Fiona merenung sinis ke arah Tika lalu berkata,
"Nasib baik kan Tika, kau tak usya?"
"Apa yang kau merepek ni Fiona?" Tika cuba berdalih sambil meminum kopi ais latte nya.
"Eleh buat-buat tak tahu pulak. Nak aku buka cerita ke? Meh sini aku buka kedai kopi baru ye. Lagi pun Shida tak tahu lagi pasal ni"sakat Fiona.
"Wait..wait..wait... Huh? Seriusly kau pernah nak try Emey?" Shida menjadi excited pulak lepas mendengar informasi yang diberikan oleh Fiona itu. Informasi yang benar-benar tak disangkakan.... Oh...pandai eh kawan dia yang satu ini menyorokkan dari pengetahuannya.
"Cerita dia macam ni...." baru berura-ura Fiona nak memulakan gosip, Tika terlebih dahulu menahan.
"Ye-ye... Aku mengaku. Aku dulu pernahlah terfikir nak try Emey...tapi just terfikir. Terfikir je. Tak terniat pun nak memulakan langkah"pengakuan Tika itu sekaligus membuatkan mata Shida terbuntang dan reaksi Shida itu disambut dengan gelakan kecil milik Fiona. Fiona begitu terhibur dengan ekspresi wajah Shida ketika itu malah dari dulu lagi Fiona dapat jangka reaksi Shida sebegitu rupa bila dapat tahu mengenai kes Tika ni.
"Wow...beyond my mind Tika...Apa kes dengan sign love kau dulu hah?" ungkap Shida yang sudah memberi seratus peratus perhatian terhadap gerak geri Tika yang berada di hadapannya.
"Sign love?" terkesima Tika mendengar kenyataan itu.
"Dulu bukan sebab kau ke kita mula buat sign yang insane tu?" tambah Fiona pula.
"A'ah lah...Aku baru teringat pasal sign love kita yang entah tak apa-apa tu"ungkap Tika lagi.
"Rasanya Emey tu macam dah lari je dari sign love kau dulu Tika. Ke kau da tak ingat sign love kau sendiri Tika?" Shida mengingatkan kembali mengenai sign love Tika.

#TAMBAHAN MENGENAI ZATUL DAN TIKA PULA DI EPISOD KALI NI. EPISOD AKAN DATANG PASAL APA PULAK YE? BERSAMBUNG.....

Tiada ulasan:

(79) Pujaan Hati

 Ketua badan beruniform pengakap sekolah, Qayid. Shida, Fiona dan Tika pula tidak tahu bagaimana hendak mengungkapkan betapa terkejutnya mer...