Sabtu, 8 Julai 2017

(51) Drama petang di Cafe Royal Green

"Aku percaya"
"Yelah tu"
"Betul la"
"Tipu"
"Aku cakap betul lah"
"Apa yang betulnya?"
"Aku percaya yang kau tipu aku sebenarnya pasal pakwe kau"
"Sobir!!!! Seriusly, aku tak de pakwelah!"
Sekiranya boleh mereka berdua ni dilagakan kepalanya. Dah lama Fiona, Tika dan Emey lakukannya. Tak habis-habis lagi tadi berdebat. Yang sorang tak nak percaya. Yang sorang lagi tak habis-habis cuba menyakinkan. Huh! Bila nak habis kalau macam ni??!!!
"Wei, korang. Tak payah nak berdrama sangatlah. Korang nak balik ke tak nak ni?" pertanyaan Emey membawa kepada arahan sebenarnya. Buktinya Shida dan Sobir dua-dua sudah terdiam memandang Emey.
"Korang nak balik tak ni? Esok ada exam lagi. Kang ada yang tak boleh score kang" Tika juga berpadu tenaga dengan Emey dengan suara tegasnya.
"Dah? Dah habis dah drama petang korang? Dah jom balik." siapa sangka, Fiona juga termasuk sekali dalam geng berpadu tenaga itu. Mereka bertiga sebenarnya sudah penat lagi tadi menjadi penonton drama bersiri Sobir dan Shida di cafe Royal Green itu. Mana taknya, balik sahaja daripada exam, terus call parents masing-masing nak pergi Cafe Royal Green. Dengan masih berbaju sekolah lagi. Katanya, nak kenyangkan perut kerana berhempas pulas tadi menjawab periksa. Tetapi hakikatnya.....Huh!
"Ye, nak balik lah ni" jawab Sobir serta-merta.
"Jap, mana aci! Aku tak kan balik selagi kau tak percaya dengan apa yang aku cakap." gertak Shida pula.
"Pulak...." Sobir mengeluh. Dia juga sebenarnya sudah penat berdebat dengan Shida tadi.
"Apa masalah korang ni sebenarnya hah? Shida memang tak de pakwelah. Yang tadi tu classmate aku. Dia memang rapat dengan aku, Shida, Tika. So, kau tak payah nak jelez sangat lah." Fiona tersenyum meleret apabila menyebut soal jelez.
"Mana ada aku jelez! Aku just rasa tertipu je sebagai seorang kawan. Sanggup dia berahsia dengan aku" Emey dan Tika sudah tergelak mengekek mendengar jawapan Sobir. Eleh, cover konon!
"So, sekarang ni kau dah tahu kan? Percaya tak?" . Sobir hanya mengangguk sekilas tanda yang dia percaya. Walhal dalam hati, dia masih ragu-ragu dengan Shida. Emey ni pun satu. Macam mana lah dia sempat bagitahu Shida senyap-senyap pasal perkara ni? Dah tu, malulah dia dengan Tika dan Fiona. Sekarang ni, padan muka kena balik lambat.
"Okey, dah settle eh sekarang? Okey, dengan ini, aku dengan suka citanya menjemput korang-korang semua, jom lah balik...Aku dah penat ni. Esok ada exam lagi" nampaknya Tika sudah mula mengeluarkan amaran yang begitu keras.
"Okey-okey. Jom" kata-kata terakhir Shida membuatkan mereka semua sama-sama bangun meninggalkan cafe itu. Tetapi sebelum mereka semua beredar, Sobir sempat menahan Shida,
"Shida, aku lupa nak cakap. Good luck untuk esok" ketika mendengar semua itu, Shida berkali-kali mengelipkan matanya. Pada Shida, ia seakan-akan mimpi yang indah menjadi kenyataan. Kini Shida teruja untuk bertemu semula dengan Sobir esok.

#DRAMA, DRAMA JUGAK. BOLEH KE SHIDA DAN SOBIR KEKAL FOKUS UNTUK EXAM ESOK? BERSAMBUNG DI EPISOD YANG AKAN DATANG.

Tiada ulasan:

(79) Pujaan Hati

 Ketua badan beruniform pengakap sekolah, Qayid. Shida, Fiona dan Tika pula tidak tahu bagaimana hendak mengungkapkan betapa terkejutnya mer...